Σάββατο 31 Ιανουαρίου 2009

ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΙ - ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

«'Eλληνες ενωθείτε εναντίον του κοινού εχθρού, εναντίον του μίσους, της διχόνοιας και της διαίρεσης, που είναι ό ίδιος μας ο εαυτός» - Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ-


θέμα αυτού του εορτασμού είναι η νίκη των εικονολατρών επί των εικονομάχων και ταυτόχρονα ο αναθεματισμός των Ελλήνων. Οι αναθεματισμοί αυτοί ψέλνονται επί 1217 χρόνια τόσο από τους ιερείς της ορθοδοξίας όσο και από τους παριστάμενους. Συντάχθηκαν κατά την Ζ’ Οικουμενική Σύνοδο που έγινε στη Νίκαια της Βυθινίας κατά την οποία προή­δρευσε ο Κωνσταντίνος ο ΣΤ' και η μάνα του Ειρήνη η Αθηναία, το 787, στην οποία παρευρέθηκαν 367 συνοδι­κοί επίσκοποι.Οι αναθεματισμοί σε σύγχρονη απόδοση ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ: Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θρά­σος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑ­ΘΕΜΑ ΑΝΑ­ΘΕΜ ΑΝΑΘΕΜΑ. ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ: Σε όσους προτιμούν τη λεγόμενη σοφία των εκτός χριστιανισμού ΕλΛΗνων την ανόητη και ακο­λουθούν τους δασκάλους τους και δέχονται ότι υπάρ­χει με­τεμψύχωση ή ότι οι ανθρώπινες ψυχές χάνονται όπως τα άλογα ζώα και ξεπέ­φτουν στην ανυπαρ­ξία και εξαιτίας αυτών των ιδεών τους αθετούν την ανά­σταση, την κρίση [κατά τη δευτέρα παρουσία] και την τελική ανταπόδοση σύμ­φωνα με όσα έπραξε στη ζωή του ο καθένας, ΑΝΑ­ΘΕΜΑ ΑΝΑ­ΘΕΜΑ ΑΝΑ­ΘΕΜΑ ΑΝΑ­ΘΕΜΑ ΤΡΙΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ: Σε όσους λένε ότι είναι καλύτεροι κατά πολύ οι σοφοί των ΕΛΛΗΝΩΝ και οι πρω­το­στά­τες στις αιρέ­σεις, στους οποίους οι επτά άγιες και Καθολικές Σύνοδοι και όλοι οι Πα­τέρες που έλαμψαν μέσα στην Ορθοδοξία τους επέβαλαν ανάθεμα, ως ξένους στην Καθολική Εκκλησία, καθώς πλεόνασαν τα ψεύτικα και βρόμικα λό­για τους και εδώ και στη μέλλουσα κρίση, και σε κείνους που είναι ευ­σεβείς και ορθόδοξοι αλλά αμάρ­τησαν από ανθρώπινο πάθος ή από άγνοια, ΑΝΑ­ΘΕΜΑ ΑΝΑ­ΘΕΜΑ ΑΝΑ­ΘΕΜΑ ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ: Σε όσους αποδέχονται τις διδασκαλίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και δεν τις σπουδάζουν μόνο για μόρφωση, αλλά ακολουθούν και τις ιδέες τους τις μάταιες και τις πιστεύουν ως αληθινές, και μάλιστα ωσάν αυτές να περιέχουν τη βεβαιότητα, και επιμέ­νουν να παρασύρουν σ’ αυτές άλλοτε κρυφά και άλλοτε φα­νερά και να τις δι­δάσκουν χωρίς κανέναν ενδοιασμό, ΑΝΑΘΕΜΑ ΑΝΑ­ΘΕΜΑ ΑΝΑ­ΘΕΜΑ ΠΕΜΠΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ: Σε όσους με δική τους πρωτοβουλία, μαζί με τα άλλα μυθικά πλάσματα, δια­στρεβλώνουν τα της δημιουργίας του ανθρώπου και δέχονται ως αληθινές τις πλατωνικές ιδέες και ισχυ­ρίζονται ότι οι ίδιοι από μόνοι τους διαμορφώνουν άποψη και προφα­νώς αμφισβητούν την απόλυτη εξουσία του Δημιουργού, ο οποίος από την ανυπαρ­ξία έφερε στην ύπαρξη τα πάντα και ως Ποιητής έθεσε σε όλα αρχή και τέλος με τη δύναμη του εξουσιαστή και δε­σπότη, ΑΝΑ­ΘΕΜΑ ΑΝΑ­ΘΕΜΑ ΑΝΑ­ΘΕΜΑ ΈΚΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ: Σε όσους δέχονται και διαδίδουν τις μάταιες αντιλήψεις των ΕΛΛΗΝΩΝ, και ότι οι ψυχές προ­ϋπήρχαν και ότι δεν προήλθαν ούτε προέκυψαν από την ανυπαρξία τα πά­ντα και ότι ήρθε το τέλος της κολάσεως από τη στιγμή που δημιουργή­θηκε και η κτίση και το ανθρώπινο είδος, και διαδίδουν με τέτοια λόγια ότι η Βασιλεία των Ουρανών έχει τελείως καταργηθεί και εκλείψει, την οποία και ο ίδιος ο Χρι­στός και Θεός μας δίδαξε ως αιώνια και ακατάλυτη, παρέδωσε και εμείς από την Παλαιά και Καινή Διαθήκη παραλάβαμε ότι και η Κόλαση είναι ατέλειωτη και η Βασιλεία παντοτινή, καταστρέφουν με τέτοια λόγια και τους εαυτούς τους και προξενούν σε άλλους αιώνια καταδίκη, ΑΝΑΘΕΜΑ ΑΝΑ­ΘΕΜΑ ΑΝΑ­ΘΕΜΑ ΕΒΔΟΜΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ: Σε όσους ακόμη φρονούν και λένε ότι κάθε φυσική δύναμη και ενέργεια της τρισυ­πόστατης Θεότητας είναι εκ των υστέρων δημιουργημένη, αναγκά­ζονται ως εκ τούτου να δεχτούν ότι θεία ουσία είναι χωρίς άλλο εκ των υστέρων δημιουργημένη· γιατί αν εκ των υστέρων δημιουργημένη ενέργεια κατά τους Αγίους, θα φανερώσει ότι είναι εκ των υστέρων δη­μιουργημένη και η φύση. Αυτή όμως είναι άκτιστη, θα τη χαρακτηρίσει κανείς άκτιστη ου­σία και εξ αυτού του λόγου και όσοι ζουν με την καθαρή και αμόλυντη χριστιανική πίστη κινδυ­νεύουν να περιπέσουν σε πλήρη αθεΐα και να δεχτούν την ελληνική μυθολογία και τη λατρεία των δημιουργημάτων. Σε όσους άρα δεν ομολογούν, σύμφωνα με τις θεόπνευστες θεολογικές ερμηνείες των Αγίων και το ευσεβές φρόνημα της Εκκλησίας, ότι είναι άκτιστη κάθε φυσική δύναμη και ενέργεια της τρισυ­πόστατης Θεότητας, ΑΝΑΘΕΜΑ ΑΝΑ­ΘΕΜΑ ΑΝΑ­ΘΕΜΑ.Η Ζ’ Οικουμενική Σύνοδος, εκτός από τα επτά (7) αναθέμα­τα κατά των Ελλήνων, συνέταξε και άλλα πενήντα έξη (56) εναντίον διαφωνούντων. Επίσης αναθεμάτισε και τις προηγούμενες Δ', Ε' και ΣΤ' Οικουμενικές συνόδους.Ανάθεμα είναι μια τελετή μαύρης μαγείας;Η λέξη «ανάθεμα» προέρχεται από εβραϊκή λέξη, η ερ­μηνεία της οποίας σημαίνει αφιέρωμα στον σατανά, βα­ριά κατάραΤο ανάθεμα έχει ως σκοπό την αποβολή του τιμωρημένου από την εκκλησία και είναι όπλο εκδίκησης της θρησκείας της «αγάπης» κατά των διαφωνούντων. Ο αναθεματισμένος θεωρείται κοινωνικά νεκρός γιατί η φήμη έλεγε ότι σε ένα χρόνο από τον αφορισμό θα πεθάνει. Τον εγκατέλειπαν τα παιδιά και η γυναίκα του και τον πενθούσαν για νεκρό. Μήπως η τελετή του αναθέματος είναι μια τελετή μαύρης μαγείας; αφού ο ιερωμένος παραδίδει το άτυχο θύμα του στον σατανά;Κατά τον μεσαίωνα η τελετή του αναθεματισμού γινότανε ως εξής: Σ' ένα ύψωμα του χωριού ή της πόλης, ο ιερωμένος χάραζε στο χώμα με ένα ξύλο ένα σχήμα τάφου. Εκεί κά­ποιοι με κασμάδες και φτυάρια έσκαβαν λάκκο μέσα στον οποίο έριχναν ένα χλωρό κούτσουρο που έβγαζαν από την φωτιά ώστε να καπνίζει. Το κούτσουρο που κά­πνιζε, ήταν το σώμα του αναθεματισμένου που καιγόταν στην κόλαση. Όταν έσβηνε το κούτσουρο ήταν μαυρι­σμένο. Ο ιερωμένος δεν σταματούσε σε όλη την διάρκεια της τελετουργίας να εκστομίζει κατάρες και έριχνε στον φρεσκοσκαμμενο λάκκο την πρώτη πέτρα, φωνάζοντας ανάθεμα. Το ίδιο έκαναν όλοι οι παριστάμενοι αλλά και όσοι περνούσαν από εκεί τις επόμενες ημέρες έριχναν την πέτρα του αναθέματος, φωνάζοντας ανάθεμα.Ο σατανάς, κατασκεύασμα του χριστιανισμού, εμφανίζεται για πρώτη φορά στον χριστιανικό παρά­δεισο και όχι στην κόλαση, και «εξαπατά» τους πρω­τόπλαστους. Ο σατανάς έχει τόσες δικαιοδοσίες που δεν δίστασε να δοκιμάσει την αντοχή ακόμα και αυτού του Χριστού όταν νήστευε στην έρημο!Ποιους αναθεματίζουν και αφορίζουνΑναθεματισμούς και αφορισμούς έκανε η ορθοδοξία κατά πολλών άξιων τέ­κνων της Ελλάδος π.χ. τους Κολοκοτρωναίους (ιδέ περιοδικό ΔΑΥΛΟΣ, τεύχος 267), τον Αλέξαν­δρο Υψη­λάντη και τους επαναστάτες του 1821 (οι οποίοι αγωνίστηκαν για μια ελεύθερη πατρίδα), τον εθνάρχη Ελευθέριο Βενιζέλο, τον γίγαντα της λογοτεχνίας και φιλόσοφο Νίκο Καζαντζάκη κλπΟ πατριάρχης Γρηγόριος ο Ε’ τον Μάρτιο του 1819 αφόρισε...την άλγεβρα, την τριγωνομετρία, τους λογαρίθμους κλπ με το σκεπτικό «μισείτε τις βέβηλες ανοησίες…» κι αργότερα τον Αλέξανδρο Υψηλάντη και τους επαναστάτες του 1821, όμως το νεοελληνικό κράτος έχει στήσει το άγαλμά του μπροστά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Επιτρέπεται η μετάδοση-αναδημοσίευση του περιεχόμενου του "
Μας ενδιαφέρει η δική σας γνώμη'Aρθρα-σχόλια-συνεργασίες-επιστολές είναι καλοδεχούμενα (-ες) γιά δημοσίευση।
ΑΠΟ:http://www.kalami.net/2005/arthra/anathematismoi.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: